Показани 1 от 24 | 41 (2 Страници)

Роден на 26 март през 1881 г. Гучио Гучи е бил обикновен италиански производител на кожени изделия, когато един ден не се докосва до едни от най-бляскавите куфари, в които мигновено се влюбва и любовта му трае през целия му живот.

Малко по-късно младият дизайнер се чувства достатъчно готов, за да се заеме сам с отговорната задача да представи на света своите произведения на изкуството. През 1921 година открива едноименния магазин за кожени изделия, който отваря вратите си във Флоренция. Тогава започва всичко.

Началото на една запомняща се марка

В началото основната дейност на Gucci е била да произвежда седла и други аксесоари, предназначени за ездачи. Всеки един продукт е бил изработен от най-добрите италиански кожи.

Неговите възгледи продължават да придобиват популярност. Дори усетът и любовта му към конете може да се види в съвременните творения на Гучи, включително любимия конски детайл, и червената и зелена тъкан, вдъхновена от седлото.

През 1938 година дизайнерът подканва тримата си сина да се присъединят към компанията и им поставя нелеката задача да разширят нейното присъствие на пазара. Така след време марката се премества в Рим и след това в Милано.

В средата на 30-те години се е оказало невъзможно да се намери наистина качествена кожа, заради санкциите, които били наложени срещу Италия, затова дизайнерите са прибягнали към алтернативни варианти, включващи висок клас текстилни материи. Емблематична си остава бамбуковата чанта, появила се през 1947 година, заради същите обстоятелства.

През 1953 г., само 15 дни след откриването на първия бутик на Gucci в Ню Йорк, Гучио се разделя с живота си. Въпреки преждевременната смърт на основателя на бранда, марката му продължава да процъфтява и след появата и в САЩ.

Следващите няколко десетилетия се оказват златни за марката, тъй като много от знаменитостите се доверяват на нейните колекции и започват смело да се разхождат с облеклата, обувките, аксесоарите и чантите.

Как продължава всичко за Gucci

През 70-те години на миналия век марката решава да се отправи и към Токио. След този пробив насочва вниманието си и към Хонконг. Именно по това време златната ера на марката започва да затихва. Синът на Родолфо, един от синовете на знаменития дизайнер, за малко да доведе модната къща до банкрут.

Днес тази марка е сред най-разпознаваемите и едва ли съществува човек, който може да сбърка колекциите на Gucci с останалите, появили се на модния подиум. Почеркът на облеклата, обувките, аксесоарите, дамските чанти и всичко останало, се запазва през годините.