Показани 1 от 24 | 65 (3 Страници)

Крайбрежието на Норвегия винаги е било известно със своята живописна природа, въпреки че не е особено уютно - пронизващият вятър и студените дъждове не позволяват на хората често да напускат домовете си.

В съвременния свят това не е проблем, но през XIX век най-надеждната защита от студа са били стените на къщата.

Междувременно, с развитието на търговския риболов, все повече и повече норвежци са били изпращани в морето за риболов. Работните им дрехи са били плътни и тежки, бързо са подгизвали и дълго време не са изсъхвали. Хората масово са страдали от влага и студ.

Решението на проблема е било открито от капитана на флота Хели Юел Хансен. Подобно на много от своите другари, животът го сблъсква с морето на 14-годишна възраст.

Като моряк, а после и капитан, той напълно е проумявал нуждата от облекло, което предпазва от тежки условия и затова се е заел с отговорната задача да измисли решение, което да предотврати дискомфорта и неприятното изживяване, в следствие на студа и влагата.

От къде тръгва историята на бранда

Един ден капитан Хели провежда експеримент. През зимата на 1876 г. заедно със съпругата си Маррен Маргарет (Maren Margarethe) те напояват памучни работни дрехи с ленено масло и ги изсушават на открит огън.

Тази опростена технология се оказва наистина ефективна. Получените продукти се оказват доста меки и не се мокрят дълго време. Осъзнавайки перспективите, през 1877 г. Хансен се оттегля от флота и открива продукцията си.

Подобно на много други ентусиасти в своята област, Хели и Марин започват работа в мазето на собствения си дом в град Мос. В тяхната малка компания е имало само пет служители. От платно са се шиели якета и панталони.

Дрехите на Хели са се превърнали в популярни сред местните рибари и са имали голямо търсене. За една година са били разпродадени 2000 различни артикула. Впечатляваща цифра, защото цялото население на град Мос по това време е било около 5000 души.

През 1878 г. Хелли Хансен излага своите продукти на изложението World Expo Paris Expo. Той е първият, който предлага дрехи, устойчиви на накисване, за които е награден с диплома за първа степен за високо качество.

Компанията започва да изнася дрехите си. До 1882 г. Хелли Хансен продава 10 000 артикула и покрива 63% от световния пазар на водоустойчиви дрехи.

Какво се случва с Helly Hansen в наши дни

В началото на този век компанията създава собствена колекция от дрехи за фрирайд, която е станала популярна от двете страни на океана. Хели Хансен е в списъка на редовните спонсори на Matchstick Productions.

През 2008 г. Helly Hansen представя облеклото за планинари и планински водачи в колекцията на Odin. Още през първата година от своето съществуване серията спечели наградата за дизайн Red Dot в Германия.

Марката е сред най-обичаните и за нея се говори с уважение и почит!