Показани 1 от 3 | 3 (1 Страници)

K–Swiss е международна компания, занимаваща се с производството на луксозни спортни обувки.

Марката не залага на масовия характер на своите продукти, предпочитайки да обръща повече внимание на качеството и уникалността, като същевременно запазва дори някакъв елитаризъм.

История на компанията

Логото на марката е вдъхновено от гербът на Швейцария – пет ленти, които също са изобразени върху самата обувка.

Историята на марката започва през 1966 г. в Калифорния. Основатели на компанията са братя Ернст и Артър Брунерс, които се преместват в САЩ от Швейцария.

И двамата братя още от ранна детска възраст са привърженици на ски и тенис, което силно повлиява върху решението им да започнат да произвеждат не само красиви и надеждни, но и най-удобните обувки за такива физически дейности.

Първоначално идеята им е била да създават модели, предназначени за професионални спортисти, но марката бързо придобива популярност сред обикновените хора, които ценят комфорта и стила.

Първият модел на модния бранд са били бели маратонки за тенис "Класик", които са позволявали на крака да се чувства изключително удобно, без значение от това човек колко време прекарва, отдаден на спортни занимания.

Друга особеност са били меките и удобни стелки. Моделът е бил представен на тенис турнира на Уимбълдън от четирикратния си победител Джим Куриер.

Въпреки простотата на дизайна, тези маратонки бързо печелят огромен брой фенове. Скоро популярността на марката се разпространява далеч отвъд САЩ. Най-големите фенове на марката са японците, които откриват в страната си почти същия брой търговски марки като в Америка.

Какво се случва в последствие

С времето производството на компанията започва да се разширява, като се фокусира не само върху тенис обувките, но и върху баскетбола, бягането, туризма, аеробиката и други спортни дейности.

Създадени са женски, мъжки и детски колекции за ежедневието. При разработването на моделите се използват уникални технологии: абсорбиране на антибактериални стелки, амортизираща повърхност на подметката, устойчивост на удар и защита от пръски. Дизайнът на обувките е все още семпъл и класически.

В опит да запази своята уникалност, K-Swiss периодично пуска ограничени линии, които се продават само в някои специфични магазини.

За същата цел, ръководителят на компанията, Стивън Никълс, затваря голям брой клонове в Япония, което прави марковите обувки далеч по-малко достъпна за масовия потребител.

Интересни факти за компанията

  • Един от малкото спортисти, които са лице на K-Swiss, е била руската тенисистка Анна Курникова. Тя участва в рекламната компания на пролетно-лятната колекция от 2009 година;
  • Любител на продуктите на компанията е и Гуен Стефани.