Вашата количка е празна!

Lee Cooper е една от най-разпознаваемите европейски марки за деним в света. Практични и удобни, продуктите на дизайнера бързо успяват да срещнат своя притежател.

Световно известната марка не губи време и помита всичко по пътя си, по време на своето развитие, израстване и прогрес. И до днес тя е все толкова желана и за продуктите на бранда се говори с уважение и респект.

От къде започва всичко

Историята на компанията започва през 1908 г., когато предприемачът Морис Купър открива фабрика за дрехи в Лондон. Първоначално компанията е наречена “MCooperOverallslimited”. Специализира се в производството на работни облекла - предимно гащеризони, които са били не малко популярни по онова  време.

През Първата световна война компанията променя посоката на своята дейност, като стартира производството на военни униформи. Фабриката на Морис Купър е известна с качеството на своите продукти и модерното си оборудване. Затова по време на Втората световна война тя била принудена да шие униформи за британските въоръжени сили.

През 1940-та година Морис Купър умира в автомобилна катастрофа. Едва през 1946 г. синът му Харолд се връща от военната служба и поема управлението на компанията.

Като част от стратегията по ребрандиране на компанията, Харолд преименува марката на Lee Cooper, като добавя версия на фамилното име на съпругата си (Leigh) към своето, за да формира днешният познат на всички бранд.

Как протича растежа и процъфтяването на Lee Cooper

През 1953 г. Харолд Купър променя дизайна на дамските дънки, прехвърляйки ципа от страничния шев отпред.

През 1955 г. марката Lee Cooper излиза извън Великобритания и открива първата си фабрика в чужбина – и по-точно в Холандия. Година по-късно представя първата линия за деца. Брандът се утвърждава в Европа, стартирайки производство в Ирландия и Франция.

Марката става все по-популярна сред младите хора, подкрепяйки събития, които са интересни за тях - например първият лондонския Twist Championship и с появата на цветната телевизия представят колоритни дънки, за които се пише във вестниците от 1968 г .

През 80-те години модните дрехи придобиват специално значение. Повече от всякога дънките стават модерни и чрез тях хората успяват да демонстрират индивидуалността си, без да изпитват ни най-малко колебание от това.

Именно по това време младият наследник решава да използва колкото се може повече иновативни технологии, с които да зарадва привържениците на бранда. Той прибягва към оцветяването на денима, което се счита за истински фурор в модните среди.

През 1985 г. Купър решава да въведе много по-мек и еластичен дънков плат, който разграничава европейските дънки от американските.

Сега марката дънки, която стартира с производството на гащеризони, си сътрудничи с известни дизайнери, актьори и музиканти, сред които: Лу Дойлан, Жан-Шарл де Кастелбаяк, Ора Ито, Пако Рабан, Джайлс Дийкън и много други.